Regain | Slaap , slapen, problemen, Positief denken, gratis intake; stress, chronische pijn, kanker, ADEMEN, mindfullness, psas, regs , pendelen workshop, cursus, energie management
slapen, slaap probleem, chronisch, Mindfulness, PSAS, ReGS, POSITIEF DENKEN, MINDER STRESS, beter ADEMEN, grenzen leren aangeven, PDS, positief voelen, HYPNOSE, beter slapen, meer energie , time management,
pijn, kinderen, slaapprobleem, slapen, stress, positief denken, mindfulness, PDS, scheveningen, den haag, ademen, ademtherapie, energie
15388
page-template-default,page,page-id-15388,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

HERWINNEN, HERKRIJGEN, WEER BEREIKEN

Nieuws

 

Positieve gedachten

 

leiden tot

 

positieve resultaten.  

 

Op deze pagina vind je actuele zaken of andere bijzonderheden

d.d. 4 juni 2018

 

inhoud nieuws pagina: 

  • hypnotherapie op recept 
  • kijk in de spiegel
  • positief zijn kun je leren
  • slapen en slaapproblemen 
  • nieuwsbrief 
  • privacy beleid

 ==========

 

Hypnotherapie op recept 

 

Op 28 mei was er een documentaire op TV bij NPO 2 getiteld  “Hypnotherapie op recept”. Er werd een kijkje gegeven in het gebruik van hypnotherapie in het ziekenhuis en/of door een zelfstandig werkende hypnotherapeut. Zowel kinderartsen als internisten vertelden over de goede resultaten die ze meemaakten bij hun patiënten.

Je kunt de documentaire op de website van NPO 2 bekijken. 

 

Het gaat dan om lichamelijke klachten waarvoor medisch gezien geen oorzaak gevonden wordt, zoals onbegrepen buikpijn bij kinderen, prikkelbare darm syndroom (PDS), migraine, fybromyalgie  en andere chronische (pijn-)klachten.

 

In de praktijk van REGAIN wordt al vele jaren gewerkt met mensen met dit soort klachten. Ook mijn ervaringen zijn positief. Vaak verdwijnen de klachten na een paar sessie geheel of gedeeltelijk en wordt de kwaliteit van leven hoger.

==========

 

 

Kijk in de spiegel

Kijk letterlijk of figuurlijk in de spiegel en vraag jezelf:

  • waar maak ik me druk om?
  • hoe kan ik hiermee omgaan?
  • hoe wil ik hiermee omgaan?
  • wat is belangrijk voor mij?
  • hoe kan ik dat bereiken?
  • welke stapjes ga ik zetten?
  • NU!

 

Vergelijk het met lopen. Al lopende maak je je eigen weg, je eigen levensweg. Dit is geen recht weg. Het is een weg met heuvels en dalen, bochten naar links of rechts of rechtdoor. Door deze weg te lopen maak jij je eigen leven. Op ieder moment mag jij kiezen welke kant je opgaat bij een kruising. Als je bewust kiest, met de kennis en ervaring die je op dat moment hebt, kies je altijd goed.

==========

 

Positief zijn kun je leren

Mensen die positief in het leven staan voelen zich gelukkiger. Hoe is dat met jou?

Gelukkig kun je leren om je positiever te voelen. Enkele tips:

 

  • STOP met denken in problemen.

 

  • START met
    • denken in mogelijkheden en ga ze onderzoeken. Wees nieuwsgierig.
    • denken in oplossingen; ga het doen en ontdek wat er nog meer kan.
    • loslaten, al die dingen waar je geen invloed op hebt, die je niet kunt veranderen…… loslaten.

 

  • MAAK een Positieve Dingen Boekje
    • koop een schriftje of opschrijfboekje (dus lekker ouderwets; )) .
    • kijk iedere avond terug op de dag: wat was er vandaag positief voor jou, wat maakte jou blij en waarom.
    • schrijf één ding op; datum er bij.
    • versier eventueel de bladzijde op jouw manier.
    • voor iedere dag een nieuwe bladzijde.
    • lees af en toe je positieve ervaringen door.
    • je zult je over het algemeen blijer gaan voelen.
    • je gaat steeds meer positieve dingen ervaren.

 

Wat houdt je nu nog tegen om positiever te worden?

GA GENIETEN van alle kleine positieve momenten die er iedere dag zijn.

==========

 

Slapen en slaapproblemen

Uit onderzoek blijkt echter dat zeker 10 – 20% van de mensen langdurig met slaapproblemen te maken heeft.  Het CBS spreekt zelfs van 1 op de 5 mensen met slaapproblemen (maart 2018). 

 

Hoeveel slaap heb je nodig?

Kinderen hebben meer slaap nodig dan ouderen. Kleine kinderen > 12 uur per nacht, bij pubers is dit ongeveer 9 uur. Voor volwassenen tot ± 55 jaar is dat gemiddeld 7½ uur. Boven de ± 55 jaar is 6 – 6½ uur eerder regel dan uitzondering.

 

Biologische klok

Het slaap-waak ritme wordt geregeld door onze biologische klok in ons hoofd. Je kunt deze enigszins beïnvloeden om zich een paar uur aan te passen. Zomer- en wintertijd is hiervan een goed voorbeeld.

Klik hier voor meer info:  Slaap problemen

==========

 

Nieuwsbrief

In de Nieuwsbrief van REGAIN staan tips, boeiende informatie, Eye openers, cursuszaken en andere dingen die je kunnen helpen om je beter te voelen.

De verzending wordt door mijzelf gedaan en valt binnen de richtlijnen van de  AVG. Je mailadres wordt niet aan anderen doorgegeven. De nieuwsbrief verschijn maximaal 4 x per jaar.

Nieuwsgierig? Wil je de nieuwsbrief ontvangen, stuur dan je mail naar info@regain-zuidholland.nl. Je ontvangt van mij dan een bevestiging en de laatste nieuwsbrief binnen een week.

==========

 

Privacy Beleid

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, als je behandelend therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de WGBO. Je dossier bevat aantekeningen over je gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

 

Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor je behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na je expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener, bijvoorbeeld bij de huisarts.

 

Ik doe mijn best om je privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:

–       zorgvuldig omga met je persoonlijke en medische gegevens

–       ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot je gegevens

 

Als je behandelend therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in je dossier.  Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).

 

De gegevens uit je dossier kunnen ook voor de volgende doelen gebruikt worden: 

–       om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een  verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met je expliciete toestemming. 

–       voor het gebruik voor waarneming tijdens mijn afwezigheid.

–       voor geanonimiseerd gebruik tijdens intercollegiale toetsing.

–       een klein deel van de gegevens uit je dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik een factuur kan opstellen.

–       als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van je gegevens, dan zal ik je eerst informeren en expliciet je toestemming vragen.

 

Deze gegevens in het cliëntendossier blijven zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist 15 jaar bewaard.

 

Privacy op de zorgnota  

Op de zorgnota die je ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat je deze nota kan declareren bij je zorgverzekeraar:

–       je naam, adres en woonplaats

–       je geboortedatum

–       de datum van de behandeling

–       een korte omschrijving van de behandeling: natuurgeneeskunde

 

Mailcontact

Met het akkoord gaan met het privacy beleid geef je toestemming voor communicatie per mail en eventuele toezending van de factuur per mail.

 

Nieuwsbrief

De verzending van de nieuwsbrief wordt door mijzelf beheerd en daarmee niet via derden verstuurd.

Herwinnen, herkrijgen en weer bereiken begint vandaag! Maak een afspraak voor een intake gesprek.