Regain | Positief denken, gratis intake; stress, chronische pijn, kanker, ADEMEN, mindfullness, psas, regs , pendelen workshop, cursus, energie management
Mindfulness, PSAS, ReGS, POSITIEF DENKEN, MINDER STRESS, beter ADEMEN, grenzen leren aangeven, PDS, positief voelen, HYPNOSE, Leer MINDFULNESS en ADEMEN op een praktische manier gebruiken, waardoor stress vermindert, je beter kan slapen, meer energie krijgt en gelukkig en blij wordt of ontdek hypnose en regressie. .
stress, opgebrand, positief denken, mindfulness, PDS, cursus, workshop, scheveningen, den haag, pendelen, ademen, ademtherapie, energie management, mogelijkheden
15388
page,page-id-15388,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive
 

HERWINNEN, HERKRIJGEN, WEER BEREIKEN

Nieuws

 

Het is veel gemakkelijker te veranderen wat jij doet,

 

dan wat een ander doet. 

Op deze pagina vind je actuele zaken of andere bijzonderheden

d.d. 19 februari 2018

 

inhoud nieuws pagina: 

  • Slapen en slaapproblemen 
  • Maak je niet druk om geluk, want ……

 ==========

 

Slapen en slaapproblemen

We slapen allemaal wel eens een keer niet zo goed. Je kunt dan denken aan: moeilijk in slaap komen, doorslaapproblemen en/of vroeg wakker worden in de ochtend.

Uit onderzoek blijkt echter dat zeker 10% van de mensen langdurig met slaapproblemen te maken heeft.

 

Oorzaken van (tijdelijke) slaapproblemen kunnen zijn:

  • ziekte, rouwverwerking, conflicten thuis of op werk
  • lichamelijke klachten: pijn, spierspanning, ziekte
  • psychische factoren: stress, angst, psychische problemen
  • jetlag, ploegendienst, ziekenhuisopname
  • middelen gebruik: alcohol, medicijnen, slechte voeding, tabak, drugs, cafeïne
  • gebruik van telefoon, TV en computer in de avond

 

Hoeveel slaap heb je nodig?

Kinderen hebben meer slaap nodig dan ouderen. Kleine kinderen > 12 uur per nacht, bij pubers is dit ongeveer 9 uur. Voor volwassenen tot ± 55 jaar is dat gemiddeld 7½ uur. Boven de ± 55 jaar is 6 – 6½ uur eerder regel dan uitzondering.

 

Biologische klok

Het slaap-waak ritme wordt geregeld door onze biologische klok in ons hoofd. Je kunt deze enigszins beïnvloeden om zich een paar uur aan te passen. Zomer- en wintertijd is hiervan een goed voorbeeld.

 

Wat kun je er zelf aan doen.

Inzicht krijgen:

  • noteer (als je ’s morgens wakker wordt) gedurende 2 weken:
    • hoe laat ga je je bed in, hoe laat sta je op
    • hoe vaak lig je wakker en hoe lang; wat doe je dan
  • gebruik van alcohol, koffie, roken na 8 uur ’s avonds
  • hoe voel jij je overdag: genoeg energie, vermoeidheid, geïrriteerd, etc.
  • medicijngebruik
  • gebruik van smartphone, TV, computer

 

Soms is dit inzicht al een Eye opener en kun je zelf wat zaken aanpassen in je gewoonten.

Heb je hierbij hulp nodig, maak dan een afspraak. We kunnen dan samen kijken hoe jij je slaappatroon kunt verbeteren.

==========

 

Maak je niet druk om geluk, want de dingen komen en gaan

Zoals veel mensen zijn we voortdurend op zoek naar geluk. Hebben we dat geluk eenmaal gevonden, dan willen we dat met beide handen vast blijven houden. Liever voelen we ons de hele tijd stralend en bruisend, dan dat heerlijke gevoel weer te moeten laten gaan.

Het is echter een illusie dat je geluk kunt vasthouden. Je emoties gaan door allerlei fasen heen. Vergelijk het met de jaargetijden. Na de tijd van groei en ontwikkeling in de lente en zomer, volgt er een tijd van loslaten (herfst) en bezinning (winter), om vervolgens in de lente weer te ontluiken.

 

Kijk eens naar de golven van de zee. Op het moment dat een golf op het hoogtepunt is,  stort hij zich onvermijdelijk naar beneden en dan is het weer wachten op de volgende golf.

 

Als je je bewust bent van dit komen en gaan van emoties is het makkelijker je er niet zo aan vast te klampen. Alles komt en gaat. Als je je rot voelt, dan weet je dat dat voorbij gaat en als je je goed voelt weet je dat dat ook voorbij gaat, waardoor je er meer van kan genieten.

Belangrijk: dat jij je er bewust van bent en dat kan alleen in het hier en nu.

==========

 

Herwinnen, herkrijgen en weer bereiken begint vandaag! Maak een afspraak voor een intake gesprek.