Regain | positief, energie, senioren, 50 plus, Slaap , slapen, problemen, Positief denken, gratis intake; tinnitus, stress, chronische pijn, kanker, ADEMEN, mindfullness, psas, regs , pendelen workshop, cursus, energie management
jong of oud? leer positief leven, energie, slapen, 50 plus, slaap probleem, chronisch, tinnitus, Mindfulness, PSAS, ReGS, STRESS, beter ADEMEN, grenzen leren aangeven, PDS, positief voelen, HYPNOSE, beter slapen, meer energie , time management,
tinnitus, senioren, chronisch, pijn, kinderen, 50 plus, 50+, slaapprobleem, slapen, stress, tinnitus, positief denken, mindfulness, PDS, scheveningen, den haag, ademen, ademtherapie, energie , AVG
15388
page-template-default,page,page-id-15388,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

HERWINNEN, HERKRIJGEN, WEER BEREIKEN

REGAIN = HERWINNEN, HERKRIJGEN, WEER BEREIKEN

het herwinnen van jezelf:  

je eigen kracht, je energie en je gezondheid terugkrijgen;

het weer leren bereiken van je eigen (realistische) doelen.

 

Op deze pagina vind je actuele zaken of andere bijzonderheden

d.d. 12 april 2021

==========

Onderwerpen uit o.a. de nieuwsbrief van april 2021:

  • Jouw geluk
  • NAH ( Niet Aangeboren Hersenletsel)
  • Steuntje in de rug 
  • Angst en corona 
  • Stress 

==========

 

Jouw geluk

De meeste mensen zijn naarstig op zoek naar geluk. Als we dat geluk eenmaal gevonden hebben, willen we dat met beide handen vasthouden. Liever voelen we ons de hele tijd stralend en gelukkig, dan dat we het heerlijke gevoel weer te moeten laten gaan. Maar je de hele tijd goed voelen is een illusie. Vergelijk het met de wisseling van de vier seizoenen: ook je emoties gaan door allerlei fasen heen. Na een tijd van je goed voelen zullen er ook altijd weer (kleinere) momenten zijn waarop je je wellicht wat minder gelukkig voelt.

Vergelijk het met surfen: je kunt niet altijd op de top van de golf zijn. De golf stort zich onvermijdelijk naar beneden en dan is het weer wachten op de volgende golf. Als je je bewust bent van dit komen en gaan van emoties, is het makkelijker je er niet zo aan vast te klampen. Alles komt en gaat. Net als eb en vloed, licht en donker. Als je je rot voelt, dan weet je dat dat voorbij gaat. Als jij je goed voelt weet je dat het ook voorbij gaat. Geniet dus van die positieve momenten.

========== 

 

NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel)

“Als je hoofd een plotselinge klap krijgt, kunnen je hersenen schade oplopen. Dat noemen we traumatisch hersenletsel. Je kunt direct na het letsel klachten krijgen, maar ook zelfs jaren later nog. Dat komt omdat je hersenen in de dagen na het ongeluk reageren alsof er een ontsteking is. Je hersenen zwellen dan op en komen klem te zitten in je schedel. Dat kan voor ernstige klachten zorgen die je pas later opmerkt”.

Elk jaar lopen 20.000 jongeren Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) op.

(bron: Hersenstichting)  

 

Sta jij er wel eens bij stil welke bekende en/of collega van jou een niet-zichtbare beperking heeft?

Ter info: twee van mijn kinderen hebben, na een auto-en sport-ongeval, niet-aangeboren-hersenletsel opgelopen. De ene al bijna 11 jaar, de ander bijna 3 jaar geleden. Onzichtbaar voor de buitenwereld en toch heeft het dagelijks impact op hun leven, zowel werk als privé.

 

Het geheugen werkt minder goed, ze hebben minder energie en kunnen minder goed tegen prikkels om zich heen, met name licht en geluid.

Mijn beide dochters kunnen er goed mee overweg. Toch is het regelmatig gebeurd dat mensen vooroordelen hadden of opmerkingen maakten omdat ze dingen op een andere manier doen. Zoals “Hé ambtenaar, ga je nu alweer vroeg naar huis” of “wat lekker dat je maar 20 uur per week werkt”. Of er zijn mensen die het in de trein overdreven vinden wanneer ze vragen of men stil kan zijn in een stiltecoupé.

Allebei zijn ze in nieuwe situaties steeds weer zoekend naar de beste manier om iets te doen, zonder teveel van zichzelf te vragen.  

 

Wees je bewust dat lang niet elke beperking zichtbaar is. Hou rekening met elkaar, voorkom vooroordelen en vraag anders waarom iemand iets anders doet dan wat voor jou normaal is.

===========

 

Steuntje in de rug

Corona duurt nu al heel lang. Aan sommige zaken zijn we inmiddels min of meer gewend geraakt. Andere zaken beginnen irritatie op te leveren en maken dat we emotioneler reageren dan we misschien zouden willen. Soms slapen we onrustiger of liggen te veel te piekeren. Het korte lontje is vaker aanwezig.

Kortom, het is vaak lastig om je ontspannen te voelen. De stress wordt meer.

 

Het lijkt een beetje op het weer van de laatste tijd: de ene dag is het 20 graden, de volgende dag is het niet meer dan 5 graden; dit alles al dan niet vergezeld van sneeuw, hagel, regenbuien en/of de zon.

 

In de praktijk van Regain is het dan ook vrij druk met mensen die even een steuntje nodig hebben.

Voor mensen die hier al eerder zijn geweest, zijn 1 á 2 sessies vaak al genoeg om hun  blik te verleggen; soms is er iets langer nodig. Gelukkig is er ook ruimte om jou weer een duwtje in de positieve richting te geven. Je kunt bellen via 06.16.43.06.50 of stuur een mail naar info@regain-zuidholland.nl.

==========  

 

De zorgverzekering 2021 en therapie bij REGAIN

De therapie bij REGAIN wordt nog steeds door de meeste zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed via de aanvullende verzekering.

========== 

 

Angst en Corona

 

Moeilijk?

Vind je het moeilijk om hierover met je omgeving te praten of zie je de positieve momentjes niet meer, maak dan een afspraak met me. Samen gaan we kijken hoe jij je prettiger kunt gaan voelen. 

========== 

 

Stress

Een beetje stress is prima. Het geeft je energie om dingen te ondernemen.

Veel stress kan het tegenovergestelde effect hebben. 

 

Dit kan je helpen

  • Zorg voor een stukje regelmaat.
  • Ga minimaal 1 x per dag een half uur naar buiten. Loop of fiets een stukje door het bos, het park of langs het strand.
  • Richt je blik op de natuur en voel de wind door je haren gaan.
  • Blijf soms even staan, kijk bewust om je heen en adem heel bewust een paar diep in en uit.
  • Focus dan op de beweging van je buik bij de IN- en UIT-ademing.
  • Merk hoe je hoofd rustig wordt.

========== 

Herwinnen, herkrijgen en weer bereiken begint vandaag! Maak een afspraak voor een intake gesprek.