Regain | positief, energie, senioren, 50 plus, Slaap , slapen, problemen, Positief denken, gratis intake; tinnitus, stress, chronische pijn, kanker, ADEMEN, mindfullness, psas, regs , pendelen workshop, cursus, energie management
jong of oud? leer positief leven, energie, slapen, 50 plus, slaap probleem, chronisch, tinnitus, Mindfulness, PSAS, ReGS, STRESS, beter ADEMEN, grenzen leren aangeven, PDS, positief voelen, HYPNOSE, beter slapen, meer energie , time management,
tinnitus, senioren, chronisch, pijn, kinderen, 50 plus, 50+, slaapprobleem, slapen, stress, tinnitus, positief denken, mindfulness, PDS, scheveningen, den haag, ademen, ademtherapie, energie , AVG
15388
page-template-default,page,page-id-15388,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

HERWINNEN, HERKRIJGEN, WEER BEREIKEN

Je kunt de zee niet oversteken 

door alleen maar naar het water te staren.

 

Op deze pagina vind je actuele zaken of andere bijzonderheden

d.d. 15 mei 2021

==========

Onderwerpen uit o.a. de nieuwsbrief van april 2021:

  • Mindfulness en wandelen
  • NAH ( Niet Aangeboren Hersenletsel)
  • Steuntje in de rug 
  • Angst en corona 
  • Stress 

==========

De voordelen van mindfulness: haal jij het maximale uit je ommetje?

Maak je ook wel eens het welbekende “ommetje”? Ik kom tijdens een wandeling vaak mensen tegen die ondertussen bezig zijn met een podcast luisteren, met iemand in gesprek zijn of druk met hun telefoon bezig zijn. Wist je dat je nog veel meer gezondheidsvoordelen uit het ommetje kan halen wanneer je heel bewust gaat wandelen?

Voordelen van heel bewust een ommetje maken

Het ommetje zorgt natuurlijk voor beweging, wat al goed is voor je gezondheid. Toch kan je veel meer voordelen halen uit een ommetje. Door met je volledige aandacht met je wandeling bezig te zijn, creëer je nog meer voordelen:

  • Je zorgt voor rust in je hoofd, wat na je wandeling resulteert in creatieve oplossingen, een verhoogde productiviteit en een ruimere blik op andere situaties
  • Je voelt meer contact met je lijf als je bewust loopt: je voeten die op een (oneffen) ondergrond lopen, de wind die tegen je huid blaast. Hoe beter jij je lijf voelt, hoe eerder je (stress)signalen herkent zoals spanningsklachten en pijn
  • Door bewust te lopen, ga je rustiger ademhalen. Hierdoor verlaagt je hartslag, neemt spanning af en verbetert je immuunsysteem.

Mindfulness training

Vind je het lastig om heel bewust te wandelen en in het hier en nu te blijven tijdens een ommetje? Geef je dan op voor mindful  wandelen: een individuele mindfulnesstraining terwijl we wandelen door de natuur. Tijdens de wandeling leer je verschillende oefeningen om bewust in het hier en nu te blijven, zodat jij alle bovenstaande voordelen kan gaan ervaren. 

zie: http://mogelijkhedencoach.com

========== 

 

NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel)

“Als je hoofd een plotselinge klap krijgt, kunnen je hersenen schade oplopen. Dat noemen we traumatisch hersenletsel. Je kunt direct na het letsel klachten krijgen, maar ook zelfs jaren later nog. Dat komt omdat je hersenen in de dagen na het ongeluk reageren alsof er een ontsteking is. Je hersenen zwellen dan op en komen klem te zitten in je schedel. Dat kan voor ernstige klachten zorgen die je pas later opmerkt”.

Elk jaar lopen 20.000 jongeren Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) op.

(bron: Hersenstichting)  

 

Sta jij er wel eens bij stil welke bekende en/of collega van jou een niet-zichtbare beperking heeft?

Wees je bewust dat lang niet elke beperking zichtbaar is. Hou rekening met elkaar, voorkom vooroordelen en vraag anders waarom iemand iets anders doet dan wat voor jou normaal is.

===========

 

Steuntje in de rug

Corona duurt nu al heel lang. Aan sommige zaken zijn we inmiddels min of meer gewend geraakt. Andere zaken beginnen irritatie op te leveren en maken dat we emotioneler reageren dan we misschien zouden willen. Soms slapen we onrustiger of liggen te veel te piekeren. Het korte lontje is vaker aanwezig.

Kortom, het is vaak lastig om je ontspannen te voelen. De stress wordt meer.

 

Het lijkt een beetje op het weer van de laatste tijd: de ene dag is het 20 graden, de volgende dag is het niet meer dan 5 graden; dit alles al dan niet vergezeld van sneeuw, hagel, regenbuien en/of de zon.

 

In de praktijk van Regain is het dan ook vrij druk met mensen die even een steuntje nodig hebben.

Voor mensen die hier al eerder zijn geweest, zijn 1 á 2 sessies vaak al genoeg om hun  blik te verleggen; soms is er iets langer nodig. Gelukkig is er ook ruimte om jou weer een duwtje in de positieve richting te geven. Je kunt bellen via 06.16.43.06.50 of stuur een mail naar info@regain-zuidholland.nl.

==========  

 

De zorgverzekering 2021 en therapie bij REGAIN

De therapie bij REGAIN wordt nog steeds door de meeste zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed via de aanvullende verzekering.

========== 

 

Angst en Corona

 

Moeilijk?

Vind je het moeilijk om hierover met je omgeving te praten of zie je de positieve momentjes niet meer, maak dan een afspraak met me. Samen gaan we kijken hoe jij je prettiger kunt gaan voelen. 

========== 

 

Stress

Een beetje stress is prima. Het geeft je energie om dingen te ondernemen.

Veel stress kan het tegenovergestelde effect hebben. 

 

Dit kan je helpen

  • Zorg voor een stukje regelmaat.
  • Ga minimaal 1 x per dag een half uur naar buiten. Loop of fiets een stukje door het bos, het park of langs het strand.
  • Richt je blik op de natuur en voel de wind door je haren gaan.
  • Blijf soms even staan, kijk bewust om je heen en adem heel bewust een paar diep in en uit.
  • Focus dan op de beweging van je buik bij de IN- en UIT-ademing.
  • Merk hoe je hoofd rustig wordt.

========== 

Herwinnen, herkrijgen en weer bereiken begint vandaag! Maak een afspraak voor een intake gesprek.